新型コロナウィルス感染症への対策で中央図書館のサポートデスクは休止していますので、学習相談の機会を設けました(予約制)。Zoomを使ってご自宅などから相談できますので、ぜひご利用ください。
Since the Support Desk in Central Library is closed due to the prevention of COVID-19, now we are reopening the service of Learning Consultation via ZOOM (reservation required). Please enjoy it.
対象者 / Target:名古屋大学の学部生・大学院生 / All undergraduate and graduate students of Nagoya University
対応 / Consultor:大学院生サポートスタッフ / Student Support Staffs
実施期間 / Period: from 2020/07/09(Wed) (Application start from 07/06)
相談できる内容 / Contents that can be consulted:
・レポートの書き方 / Academic writing
・本や論文の探し方・調べ方 / Document retrieval
・語学学習 など / Language learning, etc.
※ 以下のようなご相談は受付できません / The following consultations will not be accepted
・医療相談・法律相談等 / Medical consultation, legal consultation, etc.
・課題の解答そのもの / Answer to the task or assignment itself.
・役所等へ提出する書類の書き方 / Documents to be submitted to the public office
・論文・レポートの添削 / Grammar check for papers and reports
・その他不適当と認められるご相談 / Other consultations that are deemed inappropriate
使用ソフトウェア / Software:Zoom
詳細 / More information:Learning commons homepage (日本語 / English)
お問合せ / contact:
附属図書館 情報サービス課 情報リテラシー係 / Information Literacy Section of Nagoya University Library
e-mail : sanko[]nul.nagoya-u.ac.jp *[]を@に変えてください / please change [] to @
